Nettbutikken culina.no/privat driver salg og levering til forbruker. Det påligger kunden å sette seg inn i og akseptere gjeldende salgs- og leveringsbetingelser før bestilling, inkludert Kjøpslovens bestemmelser som gjelder der annet ikke er avtalt.
Fullføring av kjøp via ikonet medfører en forpliktende bestilling av varen slik den er beskrevet for kjøper på nettstedet på bestillingstidspunktet. Vi tilstreber til enhver tid så korrekt produktinformasjon som mulig, med forbehold om trykkfeil som kan innebære avvik fra informasjon gitt på culina.no, i markedsføring eller på annen måte.
PRISER OG ANTALL Alle priser vises inkl. mva. På noen produkter kan de tilkomme en statlig avgift, denne vises spesifisert i handlevognen og på egen linje i betalingsoppsummeringen. Priser vises i stykk, som ganges opp med antall i forpakning i handlekurven. BETALING Betaling skjer med Visa eller MasterCard, gjennom NETS. Når du betaler med kort vil du bli sendt til en sikker side via SSL-Sertifikat, der du gjennomfører betalingen. FRAKT OG LEVERING Vi samarbeider med Posten Bring som leverer pakken til ditt nærmeste hentekontor. Våre sendinger går som klimanøytral servicepakke. Normal leveringstid fra lager er 2-5 dager, levering i Nord-Norge og Svalbard kan ta lengre tid. Alle ordre over 600 kr sendes fraktfritt, ordre under 600 kr belastes med fast fraktsum kr 99,- TRANSPORTSKADER Dersom pakken er åpnet eller skadet ved mottak skal dette rapporteres umiddelbart på stedet. Dersom du oppdager skade på produkter etter å ha åpnet pakken, ta bilde som dokumenterer skaden og send dette pr epost til kundeservice@culina.no. Ved retur av varer skadet i transport står vi for frakt av returen, og vil sende nytt produkt.
ANGRERETT Culina har angrerett i tråd med angrerettloven. Angreretten gjelder i 14 dager fra bestilling og betaling. Forutsetning for angreretten er at varen og originalemballasjen er i original stand. Angrerettloven gir dog forbruker rett til å håndtere varen på en måte som er nødvendig for å avdekke varens egenskaper og funksjon. Skjema for angrerett kan du laste ned her. Dersom du benytter deg av angreretten vil du få refundert kjøpet, men Culina har rett til å gjøre eventuelle fradrag dersom det er oppstått verditap grunnet bruk av varen. Benytter du deg av angreretten så omfatter denne ikke frakt og transport-kostnader. Risiko ved retur bæres av kunden, være seg transportskade eller om varen skulle forsvinne i transporten. RETUR Hvis du ønsker å returnere en vare kan du bruke medfølgende returseddel/adresselapp. Angrerettskjema må fylles ut og legges med varen. Returfrakten er på kr 99,- og trekkes fra slik at du får tilbakebetalt din kjøpesum - 99 kr. Retur gjelder bare når vare og originalemballasje er i original stand. For spørsmål send epost til kundeservice@culina.no UAVHENTET FORSENDELSE Dersom du ikke henter din bestilte vare belastes du for 300kr. Dersom du skulle angre kjøpet etter at varen er sendt fra vårt lager må du hente pakken og utføre retur som beskrevet over. BRUK AV COOKIES OG LAGRING AV INFORMASJON Culina benytter Cookies for å stadig forbedre nettsiden og innholdet. Vår bruk av Cookies skjer i henhold til lov om elektronisk kommunikasjon. En Cookie er en liten informasjons-fil som lagres i nettleser og som skal gi deg en bedre og mer relevant opplevelse når du besøker en nettside. Culina benytter Google Analytics som analyseverktøy. Vær obs på at dersom du ikke vil tillate Cookies vil noen funksjoner på culina.no slutte å fungere. Culina lagrer informasjon i tråd med gjeldende GDPR - regler. I henhold til GDPR bestemmelsene må vi be om ditt samtykke i at vi behandler opplysninger som navn, telefon, epost og adresse, som vi trenger for å få levert varer til deg. Opplysningene du gir behandles konfidensielt. Culina deler ikke informasjon med tredjepart, med mindre det er en forutsetning for å få utført bestemte tjenester i forbindelse med handelen, være seg transport, levering og oppgjør. Direkte elektronisk markedsføring vil du kunne motta dersom du aktivt velger det. Du har rett til å få tilgang til din personlig informasjon som er registrert hos Culina, og du har rett til å be om sletting og/eller retting. Informasjon knyttet til kjøp av varer henger sammen med regnskapsloven og dens bestemmelser gjelder i forhold til hva vi har lov og mulighet til å slette og ikke. FORCE MAJEURE Culina er unnlatt sine forpliktelser i henhold til avtale dersom omstendighetene inkluderer forhold som kan klassifiseres som FORCE MAJEURE. Eksempler på slike forhold er naturkatastrofer, større ulykker, sabotasje, oversvømmelse eller myndighetsbestemmelser som påvirker markeder og produkter på en slik måte at det blir umulig å fullbyrde avtalen etter de betingelser man først var enige om.
|